Tuesday, November 11, 2003

IZINKAN AKU PULANG....

Sudah terlalu lama aku di sini
dalam gelap
mencari-cari
teraba-raba
bertemu jalan yang tidak kemana
Di heret serakah nafsu
dan syaitan yang memujuk rayu
tersasar dari landasan suci
terhumban ke daerah ini

dalam dingin hembusan angin malam
bersama deraian air mata
yang tak kunjung reda
hati ini bertanya lagi
untuk apa kita ke sini?
berulang kali, kisahnya masih sama
takkan ku jumpa titik penyudahnya
hanya jalan mati menanti
dalam selut dan kemelut kefasikan
bergelumang dengan noda kemunafikan
tercela dan mencela diri penuh kezaliman

Tuhan...
sucikan aku dari kekotoran ini
keluarkan aku dari kehinaan ini
bebaskan aku dari belenggu ini
demi setiap air mata yang menitis
takkan dapat membersihkan
diri yang telah ternoda
tanpa rahmat dan kasih sayang Mu
Bimbinglah aku ke jalan Mu
Pimpinlah aku ke pintu MaghfirahMu

Biar setiap urat nadi ku direntap
biar setiap butir nyawa ku dicabut
takkan ku jemu mencari jalan pulang
takkan ku jemu kembali padaMu
sungguh aku takkan jemu mengenalMu
dan aku takkan jemu mengetuk pintu taubatMu
walau mungkin terkadang
keikhlasan jarang Kau ketemu dalam diriku
namun takkan ku berhenti
dari terus mengharap cintaMu
demi Engkaulah Tuhanku
dan hidup dan mati ini hanya untukMu
takkan ku sekutukan cintaku padaMu
dengan cinta dunia yang palsu...

AKU SUDAH BOSAN DI SINI!
AKU TAK MAHU LAGI HIDUP DI SINI!
HANCURKANLAH FATAMORGANA DUNIA YANG MASIH MEMBELENGGU!
tanpa MardhiahMu
tiada erti setiap hari yang berlalu
kosong, sepi, hambar, mati...

Izinkan aku pulang
Keluarkan aku ya ALlah...
Bebaskan aku ya ALlah...
Aku ingin kembali ke lindungan kasih sayangMu
Aku mahu pulang ke dalam kemanisan cintaMu
Aku ingin bersama-sama mereka
yang merindukan pertemuan denganMu

Tuhan...
AKU INGIN PULANG!
AKU INGIN PULANG!
AKU INGIN PULANG!

sungguh...aku ingin pulang...


"yaa ayyatuhan nafsul mutma'innah....irji'iee ilaa rabbiki raadhiyatammardhiyyah....fadkhulee fee 'ibaadi....wadkhulee jannati...."

Wahai orang yang mempunyai jiwa yang sentiasa tenang tetap dengan kepercayaan dan bawaan baiknya! .....Kembalilah kepada Tuhanmu dengan keadaan engkau berpuas hati (dengan segala nikmat yang diberikan) lagi diredhai (di sisi Tuhanmu)!....Serta masuklah engkau dalam kumpulan hamba-hambaku yang berbahagia..... Dan masuklah ke dalam SyurgaKu!



'abdin dzolimin
16 Ramadhan 1424
111103 1804

No comments: